Navigation
ActionsWeb Content Viewer
ActionsОбщинска собственост
Дирекция “Общинска собственост и пазарни отношения ” /ОСПО/ е специализирана администрация, включваща дейностите по стопанските дейности, селско и горско стопанство, търговия и пазарни отношения, местните данъци и такси, общинска собственост.
Основни дейности:
1. Издирва, проучва и комплектува документите, доказващи собствеността на общината и съставя актове за общинска собственост;
2. Проучва , комплектува и подготвя за изпращане на областния управител преписки за деактуване на имоти държавна собственост.
3. Подготвя искания за безвъзмездно предоставяне на общината на имоти, държавна собственост.
4. Издирва и съставя актове за незаети общински имоти.
5. Подготвя описването на имотите, неправилно актувани като общинска собственост, както и тези, основанието на които е отпаднало.
6. Поддържа в актуалност главния регистър, картотеката на актовете, регистъра на решенията по реституционни претенции на гражданите, както и спомагателните регистри за имотите, общинска собственост.
7. Обработва и докладва преписките за учредяване възмездно право на ползване върху общински имоти и изготвя заповедите и договорите, свързани с тях.
8. Обработва и докладва преписките за отдаване под наем на имоти, частна общинска собственост и подготвя документите, свързани с тях.
9. Изготвя проекти на решения на ОбС за разпоредителни действия с имоти, частна общинска собственост и след приемането им ги изпълнява.
10. Организира провеждането на процедурите по отдаване под наем в съответствие с наредбата по чл.8 от ЗОС .
11. Координира и контролира процедурите, предвидени в ЗУТ, касаещи имотите, общинска собственост.
12. Извършва контрол по стопанисване на общински имоти, извършва огледи и изготвя констативни протоколи за състоянието им.
13. Изготвя и организира изпълнението на заповеди за изземване на общински имоти и изземване на неправомерно ползвани земеделски земи по ЗСПЗЗ..
14. Изготвя споразумения към договори за отдаване под наем и предизвестия за прекратяването им.
15. Изготвя справки и издава удостоверения по молби на физически и юридически лица за собствеността и ползването на имотите; заверява молби декларации и обстоятелствени проверки.
16. Организира провеждането на търгове и конкурси при приватизация на обекти, общинска собственост.
17. Подготвя и осъществява сключване на приватизационни сделки с общински имоти и вписване на ипотека при разсрочено плащане.
18. Води на отчет постъпленията от приватизирани или дадени под наем общински обекти, като подготвя уведомителни писма и искови молби при нередовни плащания и справки до кмета на общината и главния юрисконсулт.
19. Подготвя и организира процедурите по провеждане на конкурси и търгове за предоставяне на концесии за общински обекти и дейности в съответствие с ЗК и Наредбата за концесиите в общината.
20. Следи за състоянието на общинските имоти и прави предложения за осигуряване на бюджетни средства за ремонт и поддръжката им.
21. Води регистрите за приватизация и след приватизационен контрол в съответствие с изискванията на Наредбата за данните, подлежащи на вписване публичните регистри за процеса на приватизация и след приватизационен контрол.
22. Организира, координира и контролира изпълнението на жилищната политика на общината и участва в комисията по картотекиране на жилищно нуждаещите се.
23. Изготвя предложения до кмета на общината и Общинския съвет за промяна статута на общински жилища, подготвя необходимите документи, свързани с ползването на общинския жилищен фонд.
24. Подготвя информация за общинските имоти в рамките на своята компетентност по Закона за кадастъра и имотния регистър и я изпраща до службите по вписвания и кадастър.
25. Организира поддръжката и ремонта на сградите на общинската администрация, кметствата и кметските наместничества, съвместно с Дирекция “ТСУ и ЕИ ”.
26. Осигурява общинската администрация с необходимите консумативи и материали за дейността й.
27. Подпомага управителите на общински търговски дружества при изготвянето на бизнес-програмите им; осъществява контрол по изпълнение на бизнес-програмите; изготвя предложения до Общинския съвет за изменение на дружествените договори, капитала на дружеството и договорите за управление на общинските търговски дружества .
28. Води регистъра на общинските търговските дружества с общинско имущество и координира дейността им.
29. Извършва процедури по категоризация на заведения за хранене и подслон, води регистъра по издадените удостоверения и контролира спазването на изискванията за определената категория.
30. Консултира потребителите и упражнява контрол върху спазване на техните права в съответствие със Закона за защита на потребителите и правилата за търговия.
31. Извършва справки и въз основа на тях издава служебни бележки от емлячните регистри.
32. Издава удостоверения по искане на земеделски производители и собственици на възстановени земеделски земи.
33. Осъществява контрол по приложението на чл. 34 от ЗСПЗЗ, участвува в комисия по изземване на неправомерно ползвани земеделски земи и изготвя заповеди за това, както и актове за нанесени щети и нарушения.
34. Събира и обобщава информация за НСИ и областната служба “Земеделие и гори”, относно растениевъдството и животновъдството в общината.
35. Води регистър на пчеларите в общината.
36. Осъществява контакти с кооперации, фирми, животновъди и земеделски производители в рамките на правомощията си за подпомагане и развитие на производството.
37. Изготвя предложение до Общинския съвет за начина на стопанисване на земеделските земи и гори, общинска собственост.
38. Подготвя и участва в търгове за отдаване под наем и разпореждане със земеделски земи и гори, след решение на ОбС и подготвя съответните договори за отдаване под наем.
39. Прави предложения за отреждане на площи за търговска дейност и услуги.
40. Утвърждава и контролира работното време на обектите за търговско и битово обслужване на населението.
41. Организира и контролира редовното снабдяване, търговско и битово обслужване на населението, точното тегло, размера и качеството на стоките по закона за защита на потребителите.
42. Контролира етикетирането на стоките в търговската мрежа и пазарите.
43. Прави предложения за подобряване съобщителните услуги на населението от общината и отговаря за работата на съобщителните съоръжения в общинската администрация и кметствата.
44. Разработва варианти и внася за утвърждаване от Общинския съвет наредби и тарифи отнасящи се до собствеността, икономическите дейности, данъците, таксите и пазарните отношения на общината.
45. Извършва инкасиране на суми от административни такси, наеми, ползване на маси, тротоарни площи и други, съгласно приетата от Общински съвет наредба.
46. Извършва административно обслужване на населението и каса приходи в ЦАО, а при нужда същата подпомага отдел ”МДТ”. Осъществява комплексно административно обслужване.
47. Организира дейността по маркиране и издаване на разрешителни за сеч на дървета извън горския фонд , както и по регистрирането и стопанисването на общинските гори.
48. Изпълнява и други функции възложени със заповед от кмета на общината.
49. Изготвя предложения до Общинския съвет за промени в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги по чл. 9 от ЗМДТ и тарифите към нея.
50. Съдейства за подготовката на план-сметките и калкулациите на разходите при определяне размерите на местните такси и цени на услуги, предоставяни от общината.
51. Организира изготвянето и изпращането на съобщенията на задължените лица за дължимите суми.